Ograniczony budżet, mała firma i lokalny rynek, czyli plan kampanii reklamowej małego przedsiębiorstwa w Poznaniu.

folia

Będąc wielką korporacją lub dużą ogólnopolską siecią handlową nie jest problemem wielomilionowa kampania reklamowa w telewizji z wykorzystaniem znanych celebrytów. Jak jednak mają sobie radzić mikroprzedsiębiorstwa, które muszą podbierać klientów wielkim firmom?

Bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie kampanii reklamowej

foliaJak się okazuje można przeprowadzić tanią i skuteczną kampanię reklamową. Będąc małą firmą powinniśmy sobie zaplanować obszar kampanii na jakim będziemy działać. Nie ma co się rzucać na całe miasto, a stopniowo podbić okolicę i dopiero później startować dalej. Najlepiej jest stosować mieszane techniki reklamy. Na miejscu szefa małej firmy zadbałbym o to, aby po okolicy było pełno ulotek naszej firmy oraz o to, aby każdy klient po zakończonej transakcji otrzymał od nas wizytówkę lub prezent w postaci np. długopisu z logiem firmy, albo np. coś słodkiego opakowanego w papierek z nadrukowanym logiem firmy. Dobrze by było, abyśmy reklamowali się non stop dlatego warto wynająć np. bilbord w okolicy, a także okleić nasz samochód logiem firmy. Umożliwiają to folia monomeryczna i folia one way vision. Przed sklepem dobrze jest też umieścić roll up, czyli stojaki reklamowe. Postawione przed wejściem powinny przyciągnąć klientów. Im lepiej zrobiony graficznie projekt tym większa szansa na przyciągnięcie uwagi. Za naprawdę niewielkie pieniądze możemy zdecydowanie zwiększyć nasze miesięczne obroty.

Trzeba też jednak pamiętać, że gdy już taki klient zachęcony reklamą zdecyduje się wejść do naszego salonu, to trzeba zadbać, aby usługa była wykonana w sposób wzorowy. Jest szansa, że zadowolony klient poleci nas znajomym pocztą pantoflową. W ten sposób działają między innymi firmy remontowe, czy zespoły weselne.